Ademen

Adem een frisse wind | door jezelf

Heb je het gevoel dat je jezelf voorbij rent, voel je onrust of heb je vage klachten. Ik ervaarde dit jaren geleden ook. Zonder dat ik het wist had ik namelijk een hoge adem, was mijn lichaam vaak in spanning en had het druk en stond meestal ‘aan’ waardoor ik vage klachten ontwikkelde zoals nek en schouder pijn, koude handen en voeten en eens in de tijd een druk op mijn borst. Een aantal jaar geleden kwam ik in aanraking met de adem en liet Marleen van den Hout mij ervaren wat de adem voor invloed heeft op je welzijn. En hoe we zelf instaat zijn om via de adem een positieve invloed kunnen uitoefenen op ons welzijn. Door hem bewust te sturen, heb je direct invloed op wat er zich afspeelt in jou lijf en hoofd.

We hebben allemaal weleens last van een hoge adem, hoofdpijn, slechte nachtrust, onrust, stress, nek en schouder klachten, moeilijk keuzes kunnen maken… Wanneer dit vaker voorkomt belemmert dit ons in ons dagelijks leven. Bij alle fysieke en mentale klachten die je ervaart, denk je vaak niet aan de adem als mogelijke remedie. Laat staan als mogelijke oorzaak. De oorzaak van deze klachten zou zomaar eens een verkeerd adempatroon kunnen zijn. Want veel klachten zijn gerelateerd aan een te hoge adem frequentie en teveel zuurstof inname in rust. Je adem is een reflectie van je gedachten en gedragspatronen. Deze zijn vaak lastig te doorbreken. Je adem patroon veranderen naar een natuurlijk adem patroon is relatief makkelijk. Naast een laag adempatroon, masseer je meteen je organen. Op deze manier worden veel gifstoffen afgevoerd en door de adem helemaal in je onderlijf (ki punt) te brengen kun je gaan ervaren hoe levensenergie voelt. Waardoor je energieker voelt, je stoelgang verbeterd en beter slaapt:

  • meer rust
  • stabiliteit
  • ruimte
  • diepe ontspanning
  • uit je hoofd, in je lichaam
  • bewustwording

 

In 3 sessies van ongeveer 1 uur laat ik je onder mijn begeleiding kennis maken met de basis principes van de adem, hoe je een gezond adem patroon ontwikkeld en hoe je de adem bewust kan inzetten in specifieke situaties. Wanneer je na deze drie sessies enthousiast bent en de basis onder de knie hebt, is er een vervolgsessie voor een extra verdieping.

Drie sessies en thuis ± 10 min per dag oefenen is van belang voor een duurzame verandering.

  • kennismaking gesprek

  •  3x adem sessie van ± 1 uur

  • Momentje voor jezelf

  • Mijn begeleiding

  • in overleg in te plannen

  • € 135

Het zal per persoon anders verlopen, want iedereen loopt een ander proces en ieder zal het daarom ook anders ervaren.

Leuk om je hier meer over te vertellen!