Ademen

Adem een frisse wind | door jezelf

Heb je het gevoel dat je jezelf voorbij rent, voel je onrust of heb je vage klachten. Ik ervaarde dit jaren geleden ook. Zonder dat ik het wist, had ik namelijk een hoge adem, was mijn lichaam vaak in spanning en had het druk en stond meestal ‘aan’ waardoor ik vage klachten ontwikkelde zoals nek- en schouder pijn, koude handen en voeten en eens in de zoveel tijd een druk op mijn borst. Een aantal jaar geleden kwam ik in aanraking met ‘De Methode Beter ademen’ en liet Marleen van den Hout mij ervaren wat de adem voor invloed heeft op je welzijn. En hoe we zelf in staat zijn om via de adem een positieve invloed te kunnen uitoefenen op ons welzijn. Door hem bewust te sturen, heb je direct invloed op wat er zich afspeelt in jouw lijf en hoofd.

We hebben allemaal weleens last van een hoge adem, hoofdpijn, slechte nachtrust, onrust, stress, nek en schouder klachten, moeilijk keuzes kunnen maken… Wanneer dit vaker voorkomt, belemmert dit ons in ons dagelijks leven. Bij alle fysieke- en mentale klachten die je ervaart, denk je vaak niet aan de adem als mogelijke remedie, laat staan als mogelijke oorzaak. De oorzaak van deze klachten zou zomaar eens een verkeerd adempatroon kunnen zijn. Want veel klachten zijn gerelateerd aan een te hoge ademfrequentie en teveel zuurstofinname in rust. Je adem is een reflectie van je gedachten en gedragspatronen. Deze zijn vaak lastig te doorbreken. Je adempatroon veranderen naar een natuurlijk adempatroon is relatief makkelijk. Naast een laag adempatroon, masseer je meteen je organen. Op deze manier worden veel gifstoffen afgevoerd. En door de adem helemaal in je onderlijf (ki punt) te brengen, kun je gaan ervaren hoe levensenergie voelt waardoor je je energieker voelt, je stoelgang verbetert en beter slaapt:

  • meer rust
  • stabiliteit
  • ruimte
  • diepe ontspanning
  • uit je hoofd, in je lichaam
  • bewustwording

 

In 3 sessies van ongeveer 1 uur laat ik je – onder mijn begeleiding – kennis maken met de basisprincipes van de adem, hoe je een gezond adempatroon ontwikkelt en hoe je de adem bewust kan inzetten in specifieke situaties. Wanneer je na deze drie sessies enthousiast bent en de basis onder de knie hebt, is er een vervolgsessie voor een extra verdieping.

Drie sessies en ± 10 min per dag oefenen is van belang voor een duurzame verandering.

  • Kennismakingsgesprek

  •  3x ademsessie van ± 1 uur

  • Momentje voor jezelf

  • Mijn begeleiding

  • In overleg in te plannen

  • € 135

Het zal per persoon anders verlopen, want iedereen maakt een ander proces door en zal het daarom ook anders ervaren.

Leuk om je hier meer over te vertellen!